30 May 2013

Makeup for Begginers.

Assalammualaikum! and hi (lambai tangan) hehew yes! dapat lagi cerita baru! haha bukan main lagi -.- cerita apa pulak kali ni? umm..err hihi (saja buat suspen tapi dah terang terang title kat atas) macam tajuk kat atas tu 'make up'. Ada apa dengan make up? kenapa ehh? hihi takde apa pun just nak cerita je sis memang minat bab bab macam ni ^_^ dari dulu sampai sekarang tak berubah minat sis. Make up kat rumah banyak tapi sikit sikit je pakai, contoh macam nak pergi event tertentu je lah haku sentuh. Nak belajar make up awal lagi, SPM pun belum habis lagi , huhu :) So, sis belajar je kat youtube, belambak cara cara nak make up.

Baru baru haritu Anis ada make up adik sepupu dengan member dia. Make up simple je ^_^. Tu pun aku belajar kat youtube. Firstly, sapu toner, moisturizer kat muka budak-budak ni.

bila dah sapu jadi macam ni lah :) kenalkan yang kiri adik sepupu aku Soleha kanan tu member dia Aqilah.


Haha kesian diorang selalu jadi bahan experiment aku. Btw, thanks kay Soleha and Aqila sudi jadi bahan experiment (hihihi) Lepastu sis sapu liquid foundation and jadi macam kat bawah ni :)

jadi macam ni tapi time ni tak rata dah snap picture hahah


Then, Macam-macam la sis buat, ala benda basic tu 😗 pakai kan bedak, eyeshadow , blusher , lipstic, bentuk kening diorang. Sebagai beginner ni, part kening tu memang paling susah even haku dah banyak kali belajar. Bentuk kening tanpa cabut bulu kening just lukis and betulkan macam tu je. Berkurun jugak lah nak membentuk nya pun aduii. Lastly, jadi macam kat bawah ni lah rupa diorang. haha


Soleha


Aqila

Haha! So, not bad kan untuk orang yang baru belajar makeup macam sis? hahah cer comment :) Baru amatur kot benda-benda macam ni. Kening tu sebenarnya aku nak buat bentuk lain tapi terjadi macam tu pulak. Pun bolehh lahhh :) hehew =.='. Mungkin lepas ni nak try lagi make up muka budak-budak ni takpun members aku, haha takpe diorang faham :D hihi lepasni kalau aku make up orang lagi aku update! Okay sampai sini jelah aku rasa. Nanti aku update lagi :D tata titi tutu :D

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan comment kat sini kay